Skip til hoved indholdet Min Side Min Side

FAQ

Når du flytter ind i en bolig med A-ordning, er den i god og forsvarlig stand ved dit lejemåls begyndelse med nyistandsatte lofter og vægge. Du skal så selv sørge for vedligeholdelse, så længe du bor i denne bolig. I en bolig med B-ordning er det din boligafdeling, der sørger for den indvendige vedligeholdelse, mens du bor der. Udgifterne til det bliver afholdt over boligens vedligeholdelseskonto, som du indbetaler til over din husleje. Det er kun dig, der har adgang til at hæve på din vedligeholdelseskonto. Når du har opsagt boligen til fraflytning, kan du ikke længere råde over det beløb, som står på boligens vedligeholdelseskonto.


Du skal udfylde vores klageformular og sende din klage skriftligt til boligadministrationen. Find klageformularen her


Opstår der akutte problemer i din bolig, kan du finde dit akutnummer på bagsiden af beboerbladet SALUS-Nyt, i visse opgange og vaskerier samt her på hjemmesiden under Kontakt Os og Akutnumre. Find akutnumrene her


Hvis du har behov for hjælp til udbedring af fejl og mangler, skal du henvende dig til Servicecenteret. Find al den nødvendige information her.

Når du er flyttet fra din lejlighed, laver vi en flytteafregning. Der kan gå op til 6 uger fra frigørelsesdatoen, inden du modtager afregningen.


Du har mulighed for at fremme din bolig i henhold til lovgivningen. Der skal sendes en skriftlig ansøgning om fremleje af din bolig og betingelser for fremleje skal være opfyldt. Godkendes din fremleje af bolig, gælder en fremlejeaftale max. i 2 år. Derefter har du pligt til at flytte tilbage til boligen eller opsige den. Personen, som har boet i boligen i fremlejeperioden, kan ikke overtage boligen. Der skal fremsendes en kopi af fremlejekontrakten.


Når du flytter ind i en af vores boliger, laver synsinspektøren en indflytningsrapport og en mangelliste - og du får en kopi. Du får en fejl- og mangelliste som skal afleveres senest 14 dage efter din overtagelse af boligen.
Synsinspektøren vil vurdere, hvilke fejl og mangler, der skal udbedres, og hvilke der skal noteres, så du ikke kommer til at hæfte for dem ved din fraflytning.
De væsentligste fejl og mangler vil blive udbedret hurtigst muligt.
Vi opbevarer indflytningsrapporten og fejl- og mangellisten, indtil du fraflytter din bolig. På den måde kan du være sikker på, at du ikke kommer til at hæfte for fejl og mangler, der er opstået før din overtagelse af boligen.

Du skal betale et årligt ajourføringsgebyr på 165 kr. for at blive stående på ventelisten og beholde din anciennitet.

Du vil automatisk modtage en opkrævning, når perioden, som du har betalt for, udløber.

Vær sikker på, at der bliver betalt. Tilmeld dig betalingsservice.

Husk at informere os om din akutelle adresse ved flytning.

Det er først, når du indgår aftale om en bolig, at du har bruger din anciennitet.


Det er en venteliste for alle aktive boligsøgende i SALUS.


Når du står i bero på vores venteliste, betyder det, at du ikke for øjeblikket får tilbudt boliger fra nogen af vores boligorganisationer. Du bliver stillet i bero, hvis du i en periode ikke ønsker at få tilbudt en bolig. For at blive aktiv søgende skal du logge dig ind og aktivere/rette din profil på Min Side. Du opretholder din anciennitet, selv om du står i bero - så længe du bare husker at betale dit årlige ajourføringsgebyr.


Nej – ved kontant betaling skal du i banken.


Seneste rettidige betaling af huslejen er den 1. i hver måned.


Det er et gebyr, du skal betale, hvis du ikke har betalt huslejen til tiden.


Ja, sagtens og du vil samtidig kunne opnå en fordel, når du senere ønsker at få tilbud om en bolig, idet din anciennitet bliver bedre dag for dag. Du behøver ikke at være aktivt boligsøgende for at stå på ventelisten. Du skal bare fortælle os eller registrere på din profil på Min Side, at du ikke ønsker at få boliger tilbudt lige nu, så vil din ansøgning blive stillet i bero, men ancienniteten løber videre.


Ja, det kan du gøre med oplysningerne fra en opkrævning i din bank eller på hjemmesiden under Min Side.


Hvis du er beboer i SALUS, får du fortrinsret, når du aktivt søger en anden bolig i den afdeling du bor i. Det kaldes også at være intern boligsøgende. Der kan laves én intern opskrivning pr bolig, betingelsen for at få en bolig på intern venteliste er, at man afgiver sin nuværende bolig. Ved tildeling af ledige boliger bliver hver anden bolig tildelt med fortrin til interne boligsøgende.


De bliver sendt ud hvert år slut april/start maj.


Bliv ansøger

SALUS BOLIGADMINISTRATION

Egevej 9

6200 Aabenraa

CVR: 29365121

73 45 65 00

salus@salus-bolig.dk

Åbningstider

Mandag-tirsdag: 10.00-14.00

Onsdag: Lukket

Torsdag: 10.00-17.00

Fredag: 10.00-12.00

Lokalkontorerne i Gråsten, Nordborg og Aabenraa har andre åbningstider.

Gå til Kontakt Os for yderligere information.

Genveje

FAQ